Thursday, June 9, 2011

.kutip pelam pun ada persaingan.

salam. zaman sekarang ni kalau kau lambat memang ketinggalan lah jawab nye. tskkk


haritu kan cik nana ada cerita pasal pokok pelam yang sedang berbuah lebat kat sebelah kolej kediaman cik nana. haritu memang mewah lah tiap-tiap hari cik nana kutip pelam sebab takde sorang pun heran dengan buah pelam yang berguguran gedebak gedebuk tiap-tiap hari.

pagi-pagi cik nana kutip pelam sambil lalalala dengan riang menjinjing bakul. petang-petang balik keje pun cik nana lalalala lagi menyanyi riang kutip buah pelam.


TAPI..


sekarang tak lagi. semuanya dah berubah sekelip mata. walaupun ini bukan rancangan silap mata tapi cik nana tak berkesempatan nak kutip buah pelam sambil lalalala lagi. ini semua gara-gara persaingan sengit antara cik nana dengan pesaing-pesaing cik nana lah. aigogo. in fact burung gagak pun dah jadi pesaing cik nana sekarang ni. hoho


SEBELUM NI :



pagi-pagi matahari terbit cik nana dah tak sabar-sabar nak kutip pelam yang bertaburan. TAPI sekarang, pagi-pagi je dah lesap sebijik pun tak tinggal. haiyoo siapa lah sebelum subuh dah kutip dulu ni. haishh.


SEKARANG :



sekarang cik nana dah tak berkesempatan nak kutip pelam di waktu pagi mahupun di kala siang hari. sekarang cik nana prefer kutip pelam lalalala waktu malam. ha ad brann kutip pelam malam-malam? haha.

kalau berani cube lah!

No comments:

.kutip pelam pun ada persaingan.

salam. zaman sekarang ni kalau kau lambat memang ketinggalan lah jawab nye. tskkk


haritu kan cik nana ada cerita pasal pokok pelam yang sedang berbuah lebat kat sebelah kolej kediaman cik nana. haritu memang mewah lah tiap-tiap hari cik nana kutip pelam sebab takde sorang pun heran dengan buah pelam yang berguguran gedebak gedebuk tiap-tiap hari.

pagi-pagi cik nana kutip pelam sambil lalalala dengan riang menjinjing bakul. petang-petang balik keje pun cik nana lalalala lagi menyanyi riang kutip buah pelam.


TAPI..


sekarang tak lagi. semuanya dah berubah sekelip mata. walaupun ini bukan rancangan silap mata tapi cik nana tak berkesempatan nak kutip buah pelam sambil lalalala lagi. ini semua gara-gara persaingan sengit antara cik nana dengan pesaing-pesaing cik nana lah. aigogo. in fact burung gagak pun dah jadi pesaing cik nana sekarang ni. hoho


SEBELUM NI :



pagi-pagi matahari terbit cik nana dah tak sabar-sabar nak kutip pelam yang bertaburan. TAPI sekarang, pagi-pagi je dah lesap sebijik pun tak tinggal. haiyoo siapa lah sebelum subuh dah kutip dulu ni. haishh.


SEKARANG :



sekarang cik nana dah tak berkesempatan nak kutip pelam di waktu pagi mahupun di kala siang hari. sekarang cik nana prefer kutip pelam lalalala waktu malam. ha ad brann kutip pelam malam-malam? haha.

kalau berani cube lah!

No comments: