Monday, September 19, 2011

.demam mam-mam.

As salam. hye u olss dah setengah abad cik nana tak hupdet belog. tup-tup hupdet nak bagitahu cik nana demam. boleh?


hari ni masuk hari ke 3 cik nana demam
pagi-pagi tadi cik nana jalan kaki laju-laju
pergi klinik yg dekat belakang blok kediaman cik nana je punn
sampai-sampai dapat giliran 84.
ha amek kau rase macam nak menangis patah balik jalan kaki semula
sebab mase tu baru giliran 35..
dengan kudus nye cik nana tunggu
tengah temenung tgk giliran 67 alih-alih terus giliran cik nana kan.
muka terpinga-pinga tapi laju-laju angkat kaki pegi bilik doc.
doc pun dengan semangat waja menjalankan tugas..
mungkin tengok muka cik nana sakit lengkap dengan dua ketol mata yg bengkak
doc cek tekanan darah, cek nafas, cek telinga, cek mulut, cek kaki semua lengkap.
legkap sekali dengan pakej ubat-ubatan yang pahit-pahit belaka. erkk~


hye ubat-ubatan !
tak nak makan boleh ?? ;p

2 comments:

jannsinuja said...

haha ramai tol nk mntk mc ari neh..ubt tu jadi hiasan dalam loker jela..aq taw ko liat nk mkn ubt kan..kah3

Fyza Lovato said...

semoga cpat sembuh ya ;)

.demam mam-mam.

As salam. hye u olss dah setengah abad cik nana tak hupdet belog. tup-tup hupdet nak bagitahu cik nana demam. boleh?


hari ni masuk hari ke 3 cik nana demam
pagi-pagi tadi cik nana jalan kaki laju-laju
pergi klinik yg dekat belakang blok kediaman cik nana je punn
sampai-sampai dapat giliran 84.
ha amek kau rase macam nak menangis patah balik jalan kaki semula
sebab mase tu baru giliran 35..
dengan kudus nye cik nana tunggu
tengah temenung tgk giliran 67 alih-alih terus giliran cik nana kan.
muka terpinga-pinga tapi laju-laju angkat kaki pegi bilik doc.
doc pun dengan semangat waja menjalankan tugas..
mungkin tengok muka cik nana sakit lengkap dengan dua ketol mata yg bengkak
doc cek tekanan darah, cek nafas, cek telinga, cek mulut, cek kaki semua lengkap.
legkap sekali dengan pakej ubat-ubatan yang pahit-pahit belaka. erkk~


hye ubat-ubatan !
tak nak makan boleh ?? ;p

2 comments:

jannsinuja said...

haha ramai tol nk mntk mc ari neh..ubt tu jadi hiasan dalam loker jela..aq taw ko liat nk mkn ubt kan..kah3

Fyza Lovato said...

semoga cpat sembuh ya ;)