Tuesday, September 27, 2011

.hepi GRADUATION DAY syg !

As'salam. ini adalah entry penuh ketahniahan dan penuh rase bangga n kasih sayang melimpah ruah-ruah nyee !


sekarang ni tengah mood konvo sane konvo sini
jubah maroon, jubah hijau, macam-macam warna jubah ada
dalam diam-diam jubah PINK pun hado !
so buat cik kesayangan cik nana,
cik aien bersama jubah pinky beliau yang cun tu
hepi GRADUATION day syg !
semoga menjadi nutritionist terhebat abad ini !
syg u dari zaman kanak-kanak ribena sampai nenek-nenek ribena !
kelass ko jah ! XD





*masihkah ada peluang utk cik nana merasai keharuman jubah pink itu sebelum ia dihantar pulang ??goshh.

Wednesday, September 21, 2011

.Biru-Biru Hari Raya.

As salam. cik nana memang sangat bersederhana menyambut hari raya tahun ni. sederhana tapi sakan u olss !


tema family cik nana tahun ni adalah BIRU. yeah biru-biru awan di langit, biru-biru air di laut. cik nana ni 3 bradek je jadi senang beli kain berela-ela pastu gedebak-gedebuk jahit dapat sorang sepasang pastu kau beraye lah sakan-sakan dengan baju sepasang je tu. HAHA. JIMAT okeh !


BIRU-BIRU itu sederhana tapi SAKAN okeh !


baju jahit sendiri, shawl pun D.I.Y okeh! pegi kedai kain beli kain satin, gedebak-gedebuk potong, ha kau siap SATIN SHAWL. 2 pasang u olss ! takpayah lah beli-beli online segala ! JIMAT kau !


SATIN SHAWL adek cik nana ni, cik nana buat sendiri OKEH !


SEPIT BIRU RENDA-RENDA adek cik nana ni pun buat sendiri okeh !


kasut raya pulak, cari lah kedai clearence stok. elok-elok sepasang RM 79.90. tup tap tup tap 2 pasang RM 60 u olss ! dapat kasut cik nana dengan adek cik nana sekali. JIMAT bukan?




bekas isi kerepek pulak, pergi kedai RM 1.30 borong setengah dozen, balik rumah buat kretip-kretip buat bunga ke hape. pastu tepek kat balang yang murah tu. nampak ekslusif u olss ! JIMAT !




nak nampak raye tu meriah tak perlu MAHAL-MAHAL. yang MURAH pun kalau kau pandai mecing sane mecing sini cantek. dah JIMAT ! otometik tak kawan dengan setan sebab tak membazir.


so korang, insyallah raye tahun depan berSEDERHANA lah macam cik nana yek. raye SEDERHANA dapat duit raye berkepok-kepok ! berbaloi kau !





so, belum terlambat cik nana nak ucap
Selamat Hari Raya
Maap Zahir Batin.







Align Center

Monday, September 19, 2011

.demam mam-mam.

As salam. hye u olss dah setengah abad cik nana tak hupdet belog. tup-tup hupdet nak bagitahu cik nana demam. boleh?


hari ni masuk hari ke 3 cik nana demam
pagi-pagi tadi cik nana jalan kaki laju-laju
pergi klinik yg dekat belakang blok kediaman cik nana je punn
sampai-sampai dapat giliran 84.
ha amek kau rase macam nak menangis patah balik jalan kaki semula
sebab mase tu baru giliran 35..
dengan kudus nye cik nana tunggu
tengah temenung tgk giliran 67 alih-alih terus giliran cik nana kan.
muka terpinga-pinga tapi laju-laju angkat kaki pegi bilik doc.
doc pun dengan semangat waja menjalankan tugas..
mungkin tengok muka cik nana sakit lengkap dengan dua ketol mata yg bengkak
doc cek tekanan darah, cek nafas, cek telinga, cek mulut, cek kaki semua lengkap.
legkap sekali dengan pakej ubat-ubatan yang pahit-pahit belaka. erkk~


hye ubat-ubatan !
tak nak makan boleh ?? ;p

.hepi GRADUATION DAY syg !

As'salam. ini adalah entry penuh ketahniahan dan penuh rase bangga n kasih sayang melimpah ruah-ruah nyee !


sekarang ni tengah mood konvo sane konvo sini
jubah maroon, jubah hijau, macam-macam warna jubah ada
dalam diam-diam jubah PINK pun hado !
so buat cik kesayangan cik nana,
cik aien bersama jubah pinky beliau yang cun tu
hepi GRADUATION day syg !
semoga menjadi nutritionist terhebat abad ini !
syg u dari zaman kanak-kanak ribena sampai nenek-nenek ribena !
kelass ko jah ! XD





*masihkah ada peluang utk cik nana merasai keharuman jubah pink itu sebelum ia dihantar pulang ??goshh.

.Biru-Biru Hari Raya.

As salam. cik nana memang sangat bersederhana menyambut hari raya tahun ni. sederhana tapi sakan u olss !


tema family cik nana tahun ni adalah BIRU. yeah biru-biru awan di langit, biru-biru air di laut. cik nana ni 3 bradek je jadi senang beli kain berela-ela pastu gedebak-gedebuk jahit dapat sorang sepasang pastu kau beraye lah sakan-sakan dengan baju sepasang je tu. HAHA. JIMAT okeh !


BIRU-BIRU itu sederhana tapi SAKAN okeh !


baju jahit sendiri, shawl pun D.I.Y okeh! pegi kedai kain beli kain satin, gedebak-gedebuk potong, ha kau siap SATIN SHAWL. 2 pasang u olss ! takpayah lah beli-beli online segala ! JIMAT kau !


SATIN SHAWL adek cik nana ni, cik nana buat sendiri OKEH !


SEPIT BIRU RENDA-RENDA adek cik nana ni pun buat sendiri okeh !


kasut raya pulak, cari lah kedai clearence stok. elok-elok sepasang RM 79.90. tup tap tup tap 2 pasang RM 60 u olss ! dapat kasut cik nana dengan adek cik nana sekali. JIMAT bukan?




bekas isi kerepek pulak, pergi kedai RM 1.30 borong setengah dozen, balik rumah buat kretip-kretip buat bunga ke hape. pastu tepek kat balang yang murah tu. nampak ekslusif u olss ! JIMAT !




nak nampak raye tu meriah tak perlu MAHAL-MAHAL. yang MURAH pun kalau kau pandai mecing sane mecing sini cantek. dah JIMAT ! otometik tak kawan dengan setan sebab tak membazir.


so korang, insyallah raye tahun depan berSEDERHANA lah macam cik nana yek. raye SEDERHANA dapat duit raye berkepok-kepok ! berbaloi kau !





so, belum terlambat cik nana nak ucap
Selamat Hari Raya
Maap Zahir Batin.







Align Center

.demam mam-mam.

As salam. hye u olss dah setengah abad cik nana tak hupdet belog. tup-tup hupdet nak bagitahu cik nana demam. boleh?


hari ni masuk hari ke 3 cik nana demam
pagi-pagi tadi cik nana jalan kaki laju-laju
pergi klinik yg dekat belakang blok kediaman cik nana je punn
sampai-sampai dapat giliran 84.
ha amek kau rase macam nak menangis patah balik jalan kaki semula
sebab mase tu baru giliran 35..
dengan kudus nye cik nana tunggu
tengah temenung tgk giliran 67 alih-alih terus giliran cik nana kan.
muka terpinga-pinga tapi laju-laju angkat kaki pegi bilik doc.
doc pun dengan semangat waja menjalankan tugas..
mungkin tengok muka cik nana sakit lengkap dengan dua ketol mata yg bengkak
doc cek tekanan darah, cek nafas, cek telinga, cek mulut, cek kaki semua lengkap.
legkap sekali dengan pakej ubat-ubatan yang pahit-pahit belaka. erkk~


hye ubat-ubatan !
tak nak makan boleh ?? ;p