Friday, August 17, 2012

.sahur dan sambal belacan.


As salam,

Erkkkk alhamdulillah sendawa terasa-terasa lagi sambal belacan kat tekak. eheh
dah penghujung puasa ni, terus lah sahur tadi nak makan hidangan yang sihat.
i sahur tadi makan ulam-ulaman uollss.
padahal ulam kacang botol jeee punnn. *orang jawa panggil 'ciper'*
yang tak menahan i siap tang tung tang tung tumbuk sambal belacan lagi. hii
memang aumm-aumm lah makan nasi berulam kan  'ciper' siap colet dengan sambal belacann lagiiii. 
hahh puas kau.
 *eh siap aumm-aumm segala kau ni rimau ke nana?*haha



ha kau tengok,
berlingkar-lingkar 'ciper' tuuuu, rangup-rangup krup-krupp lagii.
eh, makan sambal belacan ke makan lesung batu ni ? hahaha
tak cukup sambal belacan dengan anak lesung tu sekali aku kunyah. hahah
gengster tak gengster lah kan
tak sedar diri kejap padahal diri sendiri resdung tak hengat
makan belacan lagi pastu gonyoh-gonyoh hidung berlubang
jerawat keluar timbul-timbul baru kau tahu ye nana. haaaa -______-
ampun ampun ampunnnn.




* aihh harini banyak keje nak buat. kemas itu kemas ini, lap itu lap ini. nasib baik sahur tadi dah makan sambal belacan. ehh, takde kaitan. hee *





14 comments:

MizzTina said...

ciper?? hehe..dh lama xdgr org sebut.. btw, akak jawa gak.. =)


selamat hari raya..

Miss Volvo said...

fuh!! sedapnye sambal belacan kite sahur egg tart je haha!

The ShomeL TwinZ said...

sambal belacan, feveret kite tu..hihihi

Noor said...

tudia aih..dan2 rasa nak makan nasik ni..huhuh..posa..posa..

Fieza Ghulam said...

Ok finee sy bace time puasa!!haha..sdpnye nana..slurp!mleleh air liur..kih3..mgkn sambal belacan la sumber tenaga nana disiang hari..oh yeah~haha

cik nana said...

mizz tina : hihi tak rei nak nyebut kacang botol. yeahh hidup anak jawe ! ;)


miss volvo : wahhh moden tu sahur egg tart. haha ;)


TST : eh same lah kite, feveret jugak tuu ;)


noor : haha takpe2 buka nanti buat la sambal belacan. ehehe


fieza : eh2 jgn slurp sgt, tsedak smbl belacan kang. hahaha. sumber tenaga la sgt. puas dah i membuta. haha

Cik Yatt said...

pergh..sambal belacan die..terbaik

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

yummy sgt sambal belacan.. menambah nasi jadinya.

tapi ye lah kan, kalo ada resdung pasti terhalang untuk makan sambal belacan:(

cik nana said...

cik yatt : perghh memang terbaiklah. hee ;)


fifiey : tu la kan tambah selera. tapi bedal je lupe diri resdung pastu hidung gatalll. haaa

fifie said...

Fie suka terung kecik tu makan dengan sambal belacan. Oh mertua lalu pun buat derk. Haha.

cik nana said...

fifie : hahaha bahaye tuu fie dahulukan sambal belacan dari mertua. haha.

Cik Kay Jue said...

huhu ckj tak makan sambal.. tak tahan pedas..

zOeY zAu YaH said...

wahh sukanya sambal belacan..selamat hari raya =)

nadzirah sofia said...

terasa kepedasan sambal belacan tu...nyumnyum

.sahur dan sambal belacan.


As salam,

Erkkkk alhamdulillah sendawa terasa-terasa lagi sambal belacan kat tekak. eheh
dah penghujung puasa ni, terus lah sahur tadi nak makan hidangan yang sihat.
i sahur tadi makan ulam-ulaman uollss.
padahal ulam kacang botol jeee punnn. *orang jawa panggil 'ciper'*
yang tak menahan i siap tang tung tang tung tumbuk sambal belacan lagi. hii
memang aumm-aumm lah makan nasi berulam kan  'ciper' siap colet dengan sambal belacann lagiiii. 
hahh puas kau.
 *eh siap aumm-aumm segala kau ni rimau ke nana?*haha



ha kau tengok,
berlingkar-lingkar 'ciper' tuuuu, rangup-rangup krup-krupp lagii.
eh, makan sambal belacan ke makan lesung batu ni ? hahaha
tak cukup sambal belacan dengan anak lesung tu sekali aku kunyah. hahah
gengster tak gengster lah kan
tak sedar diri kejap padahal diri sendiri resdung tak hengat
makan belacan lagi pastu gonyoh-gonyoh hidung berlubang
jerawat keluar timbul-timbul baru kau tahu ye nana. haaaa -______-
ampun ampun ampunnnn.




* aihh harini banyak keje nak buat. kemas itu kemas ini, lap itu lap ini. nasib baik sahur tadi dah makan sambal belacan. ehh, takde kaitan. hee *





14 comments:

MizzTina said...

ciper?? hehe..dh lama xdgr org sebut.. btw, akak jawa gak.. =)


selamat hari raya..

Miss Volvo said...

fuh!! sedapnye sambal belacan kite sahur egg tart je haha!

The ShomeL TwinZ said...

sambal belacan, feveret kite tu..hihihi

Noor said...

tudia aih..dan2 rasa nak makan nasik ni..huhuh..posa..posa..

Fieza Ghulam said...

Ok finee sy bace time puasa!!haha..sdpnye nana..slurp!mleleh air liur..kih3..mgkn sambal belacan la sumber tenaga nana disiang hari..oh yeah~haha

cik nana said...

mizz tina : hihi tak rei nak nyebut kacang botol. yeahh hidup anak jawe ! ;)


miss volvo : wahhh moden tu sahur egg tart. haha ;)


TST : eh same lah kite, feveret jugak tuu ;)


noor : haha takpe2 buka nanti buat la sambal belacan. ehehe


fieza : eh2 jgn slurp sgt, tsedak smbl belacan kang. hahaha. sumber tenaga la sgt. puas dah i membuta. haha

Cik Yatt said...

pergh..sambal belacan die..terbaik

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

yummy sgt sambal belacan.. menambah nasi jadinya.

tapi ye lah kan, kalo ada resdung pasti terhalang untuk makan sambal belacan:(

cik nana said...

cik yatt : perghh memang terbaiklah. hee ;)


fifiey : tu la kan tambah selera. tapi bedal je lupe diri resdung pastu hidung gatalll. haaa

fifie said...

Fie suka terung kecik tu makan dengan sambal belacan. Oh mertua lalu pun buat derk. Haha.

cik nana said...

fifie : hahaha bahaye tuu fie dahulukan sambal belacan dari mertua. haha.

Cik Kay Jue said...

huhu ckj tak makan sambal.. tak tahan pedas..

zOeY zAu YaH said...

wahh sukanya sambal belacan..selamat hari raya =)

nadzirah sofia said...

terasa kepedasan sambal belacan tu...nyumnyum