Wednesday, September 5, 2012

.hasil DIY sebelum puasa.

As salam,

Haritu masa bulan puasa aku sangat lah gigih DIY itu dan DIY ini
dan sekejap lagi DIY balang kuih raya
DIY kerana suka hati untuk mengisi masa lapang selapang padang bola ni -__-'

sebelum bulan puasa tu lagi aku dah start DIY itu ini
bersungguh-sungguh pagi petang siang malam bersengkang mata. cewahhh
dan inilah hasil penat lelah membanting tulang sambil kesat-kesat peluh.


jambangan bunga dari plastik bag dan crepe paper


jambangan bunga dari crepe paper


frame dinding dari crepe paper


ketiga-tiga mende alah ni aku dah buat siap-siap sebelum puasa lagi
dah nak raya aku touch up sikit-sikit je
basic nya pakai crepe paper.
niat di hati nak serius buat benda-benda ni
memandangkan aku pun penanam anggur spesis yang tak berbuah.huhui
dulu dah ada kawan aku suggest buat bunga jual mase konvo
tapi tu cerita tahun lepas
kata orang tu boleh la jugak buat tambah duit poket beli mekap. muahaha
tunggu sikit masa lagi insyaalah.
Tuhan dah sediakan perancangan yang terbaik buat hambanya. Aminn



*sekarang tengah pikir-pikir nak DIY buat bunga konvo sendiri untuk hadiah diri sendiri. sebulan je lagi nak konvo.tengok lah kalau aku rajinnn. lahaiiiii*




16 comments:

Cik Zaniff said...

cantiknya !...buleh ajar saya x..hueee.:)

Everything's Everythings said...

Wahhh lawa betul.. kreatif la buat benda2 macam ni..
Especially yg dalam frame tu..

Aah tengah2 tanam anggur tu kan cuba buat sale benda2 mcm ni, inshaAllah ada byk permintaan ni, bunga2 tu pun mcm real la haha

ku-cit said...

tak rugi dia blaja Landscape Architecture..bole bkak kedai bunga mcm ni

cik nana said...

cik zaniff : bulehhh.kalau nak semuanya boleh jadi.insyallah ;)


EE : Alhamdulillah, mekasih. tu lah ada kerajinan insyallah boleh maju ke hadapan. hihi ;)


ku-cit : memang tak rugi.hee.tapi rugi kalau tak kerja dalam bidang tu. insyallah nak jadi florist.hikhik

haz said...

seyesly cantikk! kreatifnya cik nana nie.. jeles2. hiihi. boleh buat berniaga ni. ^^

azalia hjsalleh said...

i really love the wall frame tu..
oh my god! kamu patut buat duit dgn benda ni dear!!

si gadis melayu said...

cantiknyaa. kreatiff sgt. suka!

comeliness_zaty said...

nana, u should not waste ur hidden talent dear..boleh buat duet maa.$$$ huhu

combi said...

cantek2!!

fifie said...

Rasa macam nak tempah je DIY fabric flowers. Comelsss

farahazyanti said...

Cantik..
Blh buat bisnes ni awak :)

MizzTina said...

kreatif btl... awk buat bisnes ni pun dh ok.. klu akak nk tempah yg frame tu boleh x? mcm cntik je

aku HaniAsyira said...

cantiknya.. untunglah ada bakat tersendiri..

nak buat untuk diri sendiri je ke

aien Ayin said...

see...?? i'hv told u before. bole buat duet! cepat2 i nak invest ni... lalalala~

ainraus said...

nanti nak tunang atau kawen mintak cik nana je la buat. boleh?
hihihihi

Errah said...

serius sgt cantik...suka sgt tgk org pndai diy ni...

.hasil DIY sebelum puasa.

As salam,

Haritu masa bulan puasa aku sangat lah gigih DIY itu dan DIY ini
dan sekejap lagi DIY balang kuih raya
DIY kerana suka hati untuk mengisi masa lapang selapang padang bola ni -__-'

sebelum bulan puasa tu lagi aku dah start DIY itu ini
bersungguh-sungguh pagi petang siang malam bersengkang mata. cewahhh
dan inilah hasil penat lelah membanting tulang sambil kesat-kesat peluh.


jambangan bunga dari plastik bag dan crepe paper


jambangan bunga dari crepe paper


frame dinding dari crepe paper


ketiga-tiga mende alah ni aku dah buat siap-siap sebelum puasa lagi
dah nak raya aku touch up sikit-sikit je
basic nya pakai crepe paper.
niat di hati nak serius buat benda-benda ni
memandangkan aku pun penanam anggur spesis yang tak berbuah.huhui
dulu dah ada kawan aku suggest buat bunga jual mase konvo
tapi tu cerita tahun lepas
kata orang tu boleh la jugak buat tambah duit poket beli mekap. muahaha
tunggu sikit masa lagi insyaalah.
Tuhan dah sediakan perancangan yang terbaik buat hambanya. Aminn



*sekarang tengah pikir-pikir nak DIY buat bunga konvo sendiri untuk hadiah diri sendiri. sebulan je lagi nak konvo.tengok lah kalau aku rajinnn. lahaiiiii*




16 comments:

Cik Zaniff said...

cantiknya !...buleh ajar saya x..hueee.:)

Everything's Everythings said...

Wahhh lawa betul.. kreatif la buat benda2 macam ni..
Especially yg dalam frame tu..

Aah tengah2 tanam anggur tu kan cuba buat sale benda2 mcm ni, inshaAllah ada byk permintaan ni, bunga2 tu pun mcm real la haha

ku-cit said...

tak rugi dia blaja Landscape Architecture..bole bkak kedai bunga mcm ni

cik nana said...

cik zaniff : bulehhh.kalau nak semuanya boleh jadi.insyallah ;)


EE : Alhamdulillah, mekasih. tu lah ada kerajinan insyallah boleh maju ke hadapan. hihi ;)


ku-cit : memang tak rugi.hee.tapi rugi kalau tak kerja dalam bidang tu. insyallah nak jadi florist.hikhik

haz said...

seyesly cantikk! kreatifnya cik nana nie.. jeles2. hiihi. boleh buat berniaga ni. ^^

azalia hjsalleh said...

i really love the wall frame tu..
oh my god! kamu patut buat duit dgn benda ni dear!!

si gadis melayu said...

cantiknyaa. kreatiff sgt. suka!

comeliness_zaty said...

nana, u should not waste ur hidden talent dear..boleh buat duet maa.$$$ huhu

combi said...

cantek2!!

fifie said...

Rasa macam nak tempah je DIY fabric flowers. Comelsss

farahazyanti said...

Cantik..
Blh buat bisnes ni awak :)

MizzTina said...

kreatif btl... awk buat bisnes ni pun dh ok.. klu akak nk tempah yg frame tu boleh x? mcm cntik je

aku HaniAsyira said...

cantiknya.. untunglah ada bakat tersendiri..

nak buat untuk diri sendiri je ke

aien Ayin said...

see...?? i'hv told u before. bole buat duet! cepat2 i nak invest ni... lalalala~

ainraus said...

nanti nak tunang atau kawen mintak cik nana je la buat. boleh?
hihihihi

Errah said...

serius sgt cantik...suka sgt tgk org pndai diy ni...