Thursday, October 4, 2012

.jom Hello-Hello si Hello Kitty.


Assalamualaikum..


Haritu kan aku ada cite pasal aku jumpe Alahai Hello Kitty tu kan ? Ha ingat tak, ingat tak ? Kan aku agak dukacita sikit sebab tak dapat nak jumpa Hello Kitty yang boleh lari-lari joget-joget tu kan. uhuh. Bila balik rumah ibu aku cakap ada Hello Kitty betul-betul joget-joget tapi aku tak jumpe pun. Uhh lagi stress. Terus aku bagitau kat kawan-kawan aku yang pegi sesama tu. Seronok betul dorang gelakkan aku bahan aku semua secukup rasa oi. Hahaha. Sampai sekarang tak sudah membahan aku post kat FB aku pasal Hello Kitty segala. Cess ! Haha

 mula-mula post ni kenkonon nak bagi aku riang gembira tak lama lagi ada Hello Kitty Town kat Nusajaya. yuhuuu !


Lepastu post Supper Kitty ni pulak. Cess asal boleh ada reben macam Hello Kitty. Kau ingat comel abg super oi pakai spender pink-pink segala ? Haha


Eh eh bila dikaji-kaji aku bukan lah minat hadap sangat kat Hello Kitty tu pun. ohoi. Sebab macam comels-comels pakai reben, baju pink-pink tu yang aku suke leteww. hikhik. Eh nak menafikan aku minat Hello Kitty sebenarnya tapi tak semena-mena rupa-rupanya 2 tilam aku kat rumah gambar Hello Kitty rupanya. Aikkk. Eh aku pun ada cadar dan sarung bantal Hello Kitty jugak. Aikk. Ingat-ingat semula haritu aku hampir beli cawan comels-comels Hello Kitty tapi bila kena boo-boo dengan kawan aku terus tak jadi beli. Lepastu haritu mengada mintak incik beliau belikan sepit rambut Hello Kitty pulak. Muahaha. Pegi window shoping dengan incik beliau masuk kedai comels macam-macam barang Hello Kitty ada sampai ke pinggan mangkuk senduk kuali semua terus buat mata bulat kelip-kelip tak sudah mintak incik beliau belikan set dapur memasak semua Hello Kitty. haha seluk handbeg tengok ic, kau dah 23 tahun cik nana oi ! peliss lah. hahaha


Eh tahukah korang, selepas Legoland Malaysia akan ada 1 lagi taman tema bertaraf antarabangsa iaitu Puteri Harbour Theme Park, dan ianya dijangka akan dibuka tidak lama lagi sekitar Oktober-November ini ? hikhik

Eh tahukah korang, Puteri Harbour Theme Park ini merangkumi Sanrio Hello Kitty Town & HIT entertainment iaitu The Little Big Club, watak-watak seperti Bob The Builder , Barney & Friends, Angelina Ballerina, Pingu Penguin dan Thomas & Friends  dan semua 5 watak kartun dari The Little Big Club itu diletakkan di bawah satu bumbung dan dari Malaysia pulak ada kartun LAT, Kampung Boy ?

Tahukah korang juga bahawasanya Puteri Harbour Theme Park ini terletak di Nusajaya, Johor berdekatan dengan Legoland dan memerlukan kira-kira 15-20 minit perjalanan sahaja dari rumah aku ? hewhew

Dan tahukah korang ini adalah harga tiket wahai kawan-kawan ku sekalian :)
2 Park Pass (Hello Kitty Town & The Little Big Club) : RM 65 (Mykad)*offer valid until 9Nov2012*
Single Park Pass (Hello Kitty Town) : RM 50 (Mykad)
Single Park Pass (The Little Big Club) : RM 50 (Mykad)


Dan tahukah korang bahawasanya aku dah tak sabar nak Hello, Hello si Hello Kitty yang comels pakai reben skirt tu semua sambil sengeh sengeh lambai-lambai tangan?

Dan tahukah korang bahawasanya aku suggest kat korang yang jauh dari Johor ni kalau nak datang Nusajaya ni tunggu 4,5 tahun takpun 5,6 tahun akan datang  tunggu pokok matured dulu sebab Nusajaya panas gila tu lah dulu pokok habis digondol kan semua, tak stockpile semua tu sedih sebab dulu aku belaja subjek Rehabilitation of Disturbed Land sensitif pulak pegi tempat panas-panas macamni. 

Eh tapi tahukah korang bahawasanya aku takpe nak pegi awal-awal sebab rumah aku dekat je nanti aku boleh updet cerita kat korang. Hikhik. Eh esok petang nak pegi tengok site dah berapa peratus siap. Hewhew ;p

 Dannn yang paling penting tahukah korang walaubagaimana sekalipun aku bangga menjadi anak JOHO ?  
Yok, kite GEGO JOHO ! (jom, kita gegar Johor) ;)




*eh korang, comel pulak widget Hello Kitty aku senyum-senyum kat sebelah ni. muahaha*
*semua gambar dicopy di google image okay*



33 comments:

fifie said...

Hello Kitty land. Alahaiiii teringinnya nak pergi tapi jauh la nana.

Panggil Aku Han said...

bila tgk hello kitty ni teringat sorg mmbr dkt poli dlu yg minat gila dgn hello kitty..huhu

Everything's Everythings said...

wahhh byk nya taman tema kt malaysia ni nnti.. harap2 lah harga dia nnti berpatutan tak mcm legoland tu >.<

Pingu dgn Bob ada takkan Make Way For Noddy takde?
feberet tu..

Sanji Ngatmi said...

biar betoi Johor .. nak one piece jugak ..

PILOT LOVER said...

peluang keemasan.. tak boleh dilepaskan... naz suka tgk hello kitty..comel and cute jew... eeiiii gerammm ^_^

Lyaa Suriany said...

alahaaaai. comel gileeee
kite penah gak nk kumpul brg hello kitty
tp boleh tahan hrga msing msing.
hehe

Rin Saharina said...

Hello kittyyy.fav rin jgk.comel comel. :)

Jna marcello said...

aduhh cutee jeee nampak..tp tatw kenapa jna bila tgk warna pink rasa mcm ade hantu ckp "jna abaikan kau x sesuai dgn pink"

cik nana said...


Fifie : takpe fie satu hari nanti mesti datang jugak okay ;)


han : mesti member yg minat hello kitty tu comelss kan..hik


EE : byk taman tema kat joho. hikhik. ni murah cket dr legoland. oh noddy bukan under The Little Big Club kot.


sanji : yeee betul lah joho niiii. yok la singgah. hiks..


pilot lover : kannnn naz. comey geramm kan kat hello kitty. bila2 nanti kena datang tau boleh cubit2 hello kitty ni ;)


lyaa : ha kannnn. memang mahal kot barang hello kitty ni..


rin : hehe comel je kann minat hello kitty ni. hehe


jna : haha mane hantu tu jna. sibukk je pysco org. haha. pink2 kan nampak comelsss gitu. hikhik


nur anis said...

hello kitty memang comel sangat..geram tengok..:)

Aimi Dyna ✰ said...

Follow! Tolong follow balik k? :3

Syazwan Che Deraman said...

hello kitty!.

boleh panggil kitty tak nih?
muahahaha.

tahukan anda disebalik patong helo kitty itu adalah seoarang lelaki?.

takkan nak ambik pompuan kan.
kan kan?

cik nana said...


anis : kannnnn geram dengan kepala kitty yang besarrr tu. hahaha


aimi : mane dik?hikhik takde punnn ;p


syazwan : kakak kitty pun okay. haha. tahukah anda bahawasanya sy tak kesah pun dlm patong tu laki atau hape2 sekalipun janji ia tetap Hello Kitty yang comels. haha

Chic Na said...

peminat hello kitty ke nana? huhu.. comel. ;)

zulhilmi tempoyak said...

nnt nk ajk jiran date kat sni la..

nmpk la kejambuan tu sket kn2.. ;p

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bestnye dapat pegi sini.. teringin rasa nak pegi.. comel pulak supermen tu..kikiki..

aku HaniAsyira said...

wahh2.. mang hello kittu sungguh.. tape dah dua2 come2 kan.. widget hello kitty comel tapi.. hmmm tak tahu nak ckp.. maybe sy je kot rasa mcm widget tu ganggu nak baca sikit.. =)

cik nana said...


chic na : eh takde lah minat sangat punnn. hikkks


zulhilmi : wahhh untunglah jirann tuuuu yekk..jambuuu sangat bwk jiran pegi tgk helo kity. hihi


PMDR : dpt pegi mmg best. tu superman perasan comel. haha


hani : widget hello kitty ni bertindih dgn tulisan ke? rase nye dia duduk kat b/ground jek. hikk. :)

Cikgu Ma said...

nak ngorat abg spen** pink tu...jambu la..hehehe

cik hani said...

teringin nk pegi...tp xpeluang lg

cik nana said...


cikgu ma : hehe sila-sila. abg spe*** pink tu single lagi. hikhik


cik hani : insyaallah satu hari nanti mungkin ;)


diba said...

wahhh pminat hello kittey commmey!

Iznie said...

wahhh....suka! teringin nak pergi... comelnya.... time2 ni la best pergi, nnti kite da tua...malu pulak dgn anak2...heheh

ayut said...

sronokla 15-20minit je dr umah...hahaha..jgn kecewa lagi nnt sudah tak jumpe Hello Kitty yer :) Puteri harbour?bakpe pulak ada bnda alah tu?mcm2 nama kuar..hihi

cik nana said...


diba : wahhh minat lah jugak tapi xdelah minat sangat. eh, hihi ;p


iznie : boleh nanti ad rezeki boleh pegi ye. eh ada anak2 nanti pun lagi best pegi. hehe


ayut : seronok sangat walaupun dekat dgn rumah tapi tiket tak free ye. haha. oh yang ni mesti jumpe hello kitty betul2 punye. hihi. Puteri Harbour memang waterfront dah ada kat situ dia develop lagi tambah theme park pulak. ;)

Citrus Azwa said...

pinky2..suwettt sgt..tpi citrus xbaper gemar pink2...tgk org pinkish2 suke la..hihih..;)

Masz Sidek said...

wah dekatnye... 15-20 minit je perjalanan...

dhiashahida said...

peminat hello kitty rupanya..mmg comel bangett ni..tambah2 lagi kaler2 pink ni..
tapi nak pergi alahai jauhnya..

cik nana said...


citrus : hihi pink-pink nampak comelsss gitu walaupun comel nye tak sberapa. uhuk-uhuk


masz : memang dekat pun. hee ;)


dhia : takdela minat sangat pun, minat sikit2 je. hikhik. kaler pink tu yg comel sbenanye. takpe, insyaallah satu hari nanti mesti sampai ;)

ainraus said...

nana! jom kita pegi sesama? macam teringin nihhh. hikhikhik.

Shah Eira said...

lala lalaa .. owhh cute ^^v

hazanis said...

fuyyo! hello kitty chomel kan..<3

kiera'sakura said...

perghhhh gila dasyat la awak nie dik minat kat hello kitty tue. akak pulak rimas klu byk2 kartun nie kihkihkih

tp ada satu kartun yg akak cukup minat. Boboiboy kuasa tiga!!!!! hahahahahaa :p

.jom Hello-Hello si Hello Kitty.


Assalamualaikum..


Haritu kan aku ada cite pasal aku jumpe Alahai Hello Kitty tu kan ? Ha ingat tak, ingat tak ? Kan aku agak dukacita sikit sebab tak dapat nak jumpa Hello Kitty yang boleh lari-lari joget-joget tu kan. uhuh. Bila balik rumah ibu aku cakap ada Hello Kitty betul-betul joget-joget tapi aku tak jumpe pun. Uhh lagi stress. Terus aku bagitau kat kawan-kawan aku yang pegi sesama tu. Seronok betul dorang gelakkan aku bahan aku semua secukup rasa oi. Hahaha. Sampai sekarang tak sudah membahan aku post kat FB aku pasal Hello Kitty segala. Cess ! Haha

 mula-mula post ni kenkonon nak bagi aku riang gembira tak lama lagi ada Hello Kitty Town kat Nusajaya. yuhuuu !


Lepastu post Supper Kitty ni pulak. Cess asal boleh ada reben macam Hello Kitty. Kau ingat comel abg super oi pakai spender pink-pink segala ? Haha


Eh eh bila dikaji-kaji aku bukan lah minat hadap sangat kat Hello Kitty tu pun. ohoi. Sebab macam comels-comels pakai reben, baju pink-pink tu yang aku suke leteww. hikhik. Eh nak menafikan aku minat Hello Kitty sebenarnya tapi tak semena-mena rupa-rupanya 2 tilam aku kat rumah gambar Hello Kitty rupanya. Aikkk. Eh aku pun ada cadar dan sarung bantal Hello Kitty jugak. Aikk. Ingat-ingat semula haritu aku hampir beli cawan comels-comels Hello Kitty tapi bila kena boo-boo dengan kawan aku terus tak jadi beli. Lepastu haritu mengada mintak incik beliau belikan sepit rambut Hello Kitty pulak. Muahaha. Pegi window shoping dengan incik beliau masuk kedai comels macam-macam barang Hello Kitty ada sampai ke pinggan mangkuk senduk kuali semua terus buat mata bulat kelip-kelip tak sudah mintak incik beliau belikan set dapur memasak semua Hello Kitty. haha seluk handbeg tengok ic, kau dah 23 tahun cik nana oi ! peliss lah. hahaha


Eh tahukah korang, selepas Legoland Malaysia akan ada 1 lagi taman tema bertaraf antarabangsa iaitu Puteri Harbour Theme Park, dan ianya dijangka akan dibuka tidak lama lagi sekitar Oktober-November ini ? hikhik

Eh tahukah korang, Puteri Harbour Theme Park ini merangkumi Sanrio Hello Kitty Town & HIT entertainment iaitu The Little Big Club, watak-watak seperti Bob The Builder , Barney & Friends, Angelina Ballerina, Pingu Penguin dan Thomas & Friends  dan semua 5 watak kartun dari The Little Big Club itu diletakkan di bawah satu bumbung dan dari Malaysia pulak ada kartun LAT, Kampung Boy ?

Tahukah korang juga bahawasanya Puteri Harbour Theme Park ini terletak di Nusajaya, Johor berdekatan dengan Legoland dan memerlukan kira-kira 15-20 minit perjalanan sahaja dari rumah aku ? hewhew

Dan tahukah korang ini adalah harga tiket wahai kawan-kawan ku sekalian :)
2 Park Pass (Hello Kitty Town & The Little Big Club) : RM 65 (Mykad)*offer valid until 9Nov2012*
Single Park Pass (Hello Kitty Town) : RM 50 (Mykad)
Single Park Pass (The Little Big Club) : RM 50 (Mykad)


Dan tahukah korang bahawasanya aku dah tak sabar nak Hello, Hello si Hello Kitty yang comels pakai reben skirt tu semua sambil sengeh sengeh lambai-lambai tangan?

Dan tahukah korang bahawasanya aku suggest kat korang yang jauh dari Johor ni kalau nak datang Nusajaya ni tunggu 4,5 tahun takpun 5,6 tahun akan datang  tunggu pokok matured dulu sebab Nusajaya panas gila tu lah dulu pokok habis digondol kan semua, tak stockpile semua tu sedih sebab dulu aku belaja subjek Rehabilitation of Disturbed Land sensitif pulak pegi tempat panas-panas macamni. 

Eh tapi tahukah korang bahawasanya aku takpe nak pegi awal-awal sebab rumah aku dekat je nanti aku boleh updet cerita kat korang. Hikhik. Eh esok petang nak pegi tengok site dah berapa peratus siap. Hewhew ;p

 Dannn yang paling penting tahukah korang walaubagaimana sekalipun aku bangga menjadi anak JOHO ?  
Yok, kite GEGO JOHO ! (jom, kita gegar Johor) ;)




*eh korang, comel pulak widget Hello Kitty aku senyum-senyum kat sebelah ni. muahaha*
*semua gambar dicopy di google image okay*



33 comments:

fifie said...

Hello Kitty land. Alahaiiii teringinnya nak pergi tapi jauh la nana.

Panggil Aku Han said...

bila tgk hello kitty ni teringat sorg mmbr dkt poli dlu yg minat gila dgn hello kitty..huhu

Everything's Everythings said...

wahhh byk nya taman tema kt malaysia ni nnti.. harap2 lah harga dia nnti berpatutan tak mcm legoland tu >.<

Pingu dgn Bob ada takkan Make Way For Noddy takde?
feberet tu..

Sanji Ngatmi said...

biar betoi Johor .. nak one piece jugak ..

PILOT LOVER said...

peluang keemasan.. tak boleh dilepaskan... naz suka tgk hello kitty..comel and cute jew... eeiiii gerammm ^_^

Lyaa Suriany said...

alahaaaai. comel gileeee
kite penah gak nk kumpul brg hello kitty
tp boleh tahan hrga msing msing.
hehe

Rin Saharina said...

Hello kittyyy.fav rin jgk.comel comel. :)

Jna marcello said...

aduhh cutee jeee nampak..tp tatw kenapa jna bila tgk warna pink rasa mcm ade hantu ckp "jna abaikan kau x sesuai dgn pink"

cik nana said...


Fifie : takpe fie satu hari nanti mesti datang jugak okay ;)


han : mesti member yg minat hello kitty tu comelss kan..hik


EE : byk taman tema kat joho. hikhik. ni murah cket dr legoland. oh noddy bukan under The Little Big Club kot.


sanji : yeee betul lah joho niiii. yok la singgah. hiks..


pilot lover : kannnn naz. comey geramm kan kat hello kitty. bila2 nanti kena datang tau boleh cubit2 hello kitty ni ;)


lyaa : ha kannnn. memang mahal kot barang hello kitty ni..


rin : hehe comel je kann minat hello kitty ni. hehe


jna : haha mane hantu tu jna. sibukk je pysco org. haha. pink2 kan nampak comelsss gitu. hikhik


nur anis said...

hello kitty memang comel sangat..geram tengok..:)

Aimi Dyna ✰ said...

Follow! Tolong follow balik k? :3

Syazwan Che Deraman said...

hello kitty!.

boleh panggil kitty tak nih?
muahahaha.

tahukan anda disebalik patong helo kitty itu adalah seoarang lelaki?.

takkan nak ambik pompuan kan.
kan kan?

cik nana said...


anis : kannnnn geram dengan kepala kitty yang besarrr tu. hahaha


aimi : mane dik?hikhik takde punnn ;p


syazwan : kakak kitty pun okay. haha. tahukah anda bahawasanya sy tak kesah pun dlm patong tu laki atau hape2 sekalipun janji ia tetap Hello Kitty yang comels. haha

Chic Na said...

peminat hello kitty ke nana? huhu.. comel. ;)

zulhilmi tempoyak said...

nnt nk ajk jiran date kat sni la..

nmpk la kejambuan tu sket kn2.. ;p

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bestnye dapat pegi sini.. teringin rasa nak pegi.. comel pulak supermen tu..kikiki..

aku HaniAsyira said...

wahh2.. mang hello kittu sungguh.. tape dah dua2 come2 kan.. widget hello kitty comel tapi.. hmmm tak tahu nak ckp.. maybe sy je kot rasa mcm widget tu ganggu nak baca sikit.. =)

cik nana said...


chic na : eh takde lah minat sangat punnn. hikkks


zulhilmi : wahhh untunglah jirann tuuuu yekk..jambuuu sangat bwk jiran pegi tgk helo kity. hihi


PMDR : dpt pegi mmg best. tu superman perasan comel. haha


hani : widget hello kitty ni bertindih dgn tulisan ke? rase nye dia duduk kat b/ground jek. hikk. :)

Cikgu Ma said...

nak ngorat abg spen** pink tu...jambu la..hehehe

cik hani said...

teringin nk pegi...tp xpeluang lg

cik nana said...


cikgu ma : hehe sila-sila. abg spe*** pink tu single lagi. hikhik


cik hani : insyaallah satu hari nanti mungkin ;)


diba said...

wahhh pminat hello kittey commmey!

Iznie said...

wahhh....suka! teringin nak pergi... comelnya.... time2 ni la best pergi, nnti kite da tua...malu pulak dgn anak2...heheh

ayut said...

sronokla 15-20minit je dr umah...hahaha..jgn kecewa lagi nnt sudah tak jumpe Hello Kitty yer :) Puteri harbour?bakpe pulak ada bnda alah tu?mcm2 nama kuar..hihi

cik nana said...


diba : wahhh minat lah jugak tapi xdelah minat sangat. eh, hihi ;p


iznie : boleh nanti ad rezeki boleh pegi ye. eh ada anak2 nanti pun lagi best pegi. hehe


ayut : seronok sangat walaupun dekat dgn rumah tapi tiket tak free ye. haha. oh yang ni mesti jumpe hello kitty betul2 punye. hihi. Puteri Harbour memang waterfront dah ada kat situ dia develop lagi tambah theme park pulak. ;)

Citrus Azwa said...

pinky2..suwettt sgt..tpi citrus xbaper gemar pink2...tgk org pinkish2 suke la..hihih..;)

Masz Sidek said...

wah dekatnye... 15-20 minit je perjalanan...

dhiashahida said...

peminat hello kitty rupanya..mmg comel bangett ni..tambah2 lagi kaler2 pink ni..
tapi nak pergi alahai jauhnya..

cik nana said...


citrus : hihi pink-pink nampak comelsss gitu walaupun comel nye tak sberapa. uhuk-uhuk


masz : memang dekat pun. hee ;)


dhia : takdela minat sangat pun, minat sikit2 je. hikhik. kaler pink tu yg comel sbenanye. takpe, insyaallah satu hari nanti mesti sampai ;)

ainraus said...

nana! jom kita pegi sesama? macam teringin nihhh. hikhikhik.

Shah Eira said...

lala lalaa .. owhh cute ^^v

hazanis said...

fuyyo! hello kitty chomel kan..<3

kiera'sakura said...

perghhhh gila dasyat la awak nie dik minat kat hello kitty tue. akak pulak rimas klu byk2 kartun nie kihkihkih

tp ada satu kartun yg akak cukup minat. Boboiboy kuasa tiga!!!!! hahahahahaa :p