Sunday, December 2, 2012

.kuntuman ros 5 tahun.

Assalamualaikum..


Alhamdulillah, dengan berkat kesabaran dan izin dari-Nya
Tahun demi tahun dapat kami tempuh.
Sebesar-besar badai telah kami redah
Setajam-tajam duri telah kami pijak.
dan aku percaya kami mampu berdiri bersama hingga saat ini
di tahun ke 5 ni atas izin dari-Nya.
Segalanya bermula pada 2 Disember 2007
dan kini 2 Disember 2012
5 tahun yang penuh erti
5 tahun yang penuh dengan suka duka
bukan hanya omongan kosong kata-kata cinta semata
percaya pada diri, percaya pada yang Esa
In Shaa Allah, segalanya telah diaturkan oleh-Nya
Sejauh mana kita mampu bertapak atas paksi cinta yang dibina
ingat, kita tetap berpandu pada landasan ketentuan-Nya.
Terima Kasih Tuhan,
Terima Kasih 5 Tahun.
  
 
p/s : sila amati setiap gambar kerana setiap gambar mempunyai maksud tersirat. Ecewahhh :)

Tahun  pertama, 2 Disember 2008

 Tahun  kedua, 2 Disember 2009

 
 Tahun ketiga, 2 Disember 2010

 
 Tahun  keempat, 2 Disember 2011

 
 Tahun  kelima, 2 Disember 2012

 

 

 

Terima kasih Tuhan kerana mengizinkan aku merasai detik keramat 5 tahun ini.
Yang mendatang kita tak pasti,
Yang pasti apa yang kita pijak sekarang ni.
Lalui dengan muhasabah diri,
dan ingat sebaik-baik rancangan adalah rancangan Allah jua.
dan ingat sekali lagi, bukan untuk diri ini tapi untuk semua
Sejauh mana kita mampu bertapak atas paksi cinta yang dibina
ingat, kita tetap berpandu pada landasan ketentuan-Nya. Wallahualam



Selamat Ulangtahun ke-5 utk perjalanan hidup kita wahai incik beliau :)




* gambar diambil menggunakan camera compact sahaja. 
* ros-ros merah mekar tak wangi tu adalah hasil DIY aku. ecewah
* disanping suka meracik-racik kertas buat bunga, aku juga suka photography.
* eh, dapat CPUV baru lagi laaaaa lepas 2 hari dapat CPUV. Alhamdulillah ;)
* tahniah Harimau dapat patahkan sayap Garuda !
* isnin ni intibiu. danggg !



33 comments:

sYiRa LoKMaN said...

alhamdulillah :)

aien Ayin said...

bercakap psal harimauuu...aumm aummm wan zack haikal da ade awek! haha! ehh eh lari topikk sgt ni >_<
happy anniversary to u n encik beliau! (beliau bole bce kan2?). i dont expecting more than a meaningfull bless from ALLAH for both of u.
semoga diberi petunjuk dan dipermudah.
akhir kata, keberkatan ibu bapa perlu untuk ALLAH redha dgn kita. oke? ehh tak lari topik kan? nyiahahaha dah mcm karangan ni. k bye!
*kita tgh strumming lagu cinta antara kita. duta n baizura kahar. nak dedicate xbole. so g google. hehe*

ku-cit said...

cantiknya gambar tu...igtkan guna kamera mahal hah....

Fendy said...

wow..nice

syakey said...

eh bunga ni. susah tak nak buat??

weehee. moga berkekalan insyaAllah ;)

boni kacak said...

wah.so sweet.. saya doakan agar terus berbahagia sampailah bila-bila..amin... :)

Indah Mulya said...

wah wah, da 5 thn da ye na? mesti rs cepat je kan ms berlalu..hehe..ai da dapat cincin tu kre da tunang skali ke ape ni na? hehe..kalo tol, alhamdulillah..smoga hbgan korang berpanjangan..t nk kawen kena jemput! hehe

p/s: cantek bunga!

cik nana said...


syira : Alhamdulillah :)



aien : haipp haipp pasal harimau aumm aumm takbleh cakap kat sini lah. hahaha. ahhh nak jadikan wan zack adek angkat jee ponggg ! wakaka.yess beliau akan bace..thanks for always in my side. teman kite slalu okenggg.lagu tuu mmg lagu weollsss punn. nyiahaha. ;p



ku-cit : thanksss ! taklah kamera biasa jee :)



fendy : terima kasihhh..



shakey : senang je tapi leceh cket. ekeke. thanks shakey :)



boni : aminn terima kasihhh :)


NORSHAHFEZA HAMSAN said...

syukur dan tahniah dh 5 tahun =)

suke ngn ros2 tu semua, cantikkkkkkk =)

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

walaupun buatan tangan, tapi nampak macam real flowers... cantik sangat...
and that cincin... hehe... ^^

Evagurl Izma said...

cun gambarnya :)

cepat la kahwin. nak terbang ke majlis awak nanti. haha :P

✿A I N A A✿ said...

wahhh lama sudah sis dengan si dia.. 5 tahun tu!! Alhamdulillah.... ena tumpang gembira sekali.. btw cantik sangat2 gambar sis snap tu

Chic Na said...

wahh 5 tahun dah. semoga dipermudahkan & cepat2 disatukan. cantik roses nana. cincin apekah? hihi..

cik nana said...


indah : aah dah 5 tahunnnnnnnnn. lame tapi sekejap je pongg. hikhik. cincin ehem-ehem tu. hihi. in sha allah nanti jemput indah mesti datanggg okayy bwk jeruk! ekekeke;)



shahfeza : Alhamdulillah, terima kasihhh :)



orked : hehe mekasihhhhh..cincin pun dah semekar ros dah tu. ekeke :)



eva : ohh kena cepat kawen ke ni. lambattttttttt lagiiiiiiii ui. in sha Allah ad jodoh nanti terbang johor okay ! :)



ena : Alhamdulillah, terima kasih ena..terima kasih lagi skali ^^



chicna : hihi in sha Allah cikna. ada rezeki boleh cikna dtg pontian :) hikhik. itu cincin emas. kekeke..


Jna marcello said...

semogaa kekal...Amin..

Suka tgk bunga tuu..Nak jugak!

Ezy Chiaki said...

epy anniversary..
lame 2 5taon.

Syazwan Che Deraman said...

eh?..dah tunang ea?

bila nak kahwin?

hehe.

lima tahun..cukup sangat nak kenal hati budi pasangan kan?

tahniah!

ayut said...

ayut plak excited rasa...pkai compaq rajin edit ye jd cantik.suke gambar tu... ;) alhamdulillah..ada cincin tanda di jari ;) interviewall the best k!

Pykaa Pdott said...

sweetnye . hepy anniversary ea sis , serius sweet sangat2 . hope kekal sampai akhir hayat . btw cntik pic tuh . :)

Encik H said...

yeahh..selamat pentunang baru..hahaha

cik nana said...


jna : Aminnnnnnn. Ambik lah Naaaaa. haha ;p



ezy : thanks. lamaaaaa tapi mcm kejappp..



wan : ehehe. klu boleh sok dah nak kawen. hahaha. 5 tahun dah terlebih kenal dah. hik. thanksss !



ayut : harap bersabar ye. hehe. tak mampu pakai dslr, pakai compact edit jela. hihi. eh cincin tu kat bungaaa lah. haha. btw thanks ayut !



pyka : tenkiuuu in sha Allah. pyka tu cepat2 lah ye. dah ada tanda2 tu. best2 ;)



encik H : beruntunglah pentunang baru. hahaha

shu said...

Nana, tahniah! bkn sng nk kekalkn..byk btul dugaan..wish u luck dear..cpt2 suh encik beliau ikat..hehe

aniswany said...

aaaaaa..cantiknyaaaaaaa bunga tu :)

moga bahagia till jannah :)

fifie said...

Sayanggggg happy anniversary. Dah lima tahun ? Lama gila. Hehe. Tahniah sayang. Babe awak memang kreatif lah, cantik betul style photography tu. Kreatif betul.

hazanis said...

cantiknya. :)

cik nana said...


k.shu : terima kasih kak. betullll susah sangatttt banyak sangat cabarannnn. huhu.in sha Allah ad rezeki nanti :)



anis : aaaaaaaa mekasih anis..in sha allah. Aminnnn ^^



fifie : fieeeeeeee thanks sayangggg ! wuu wuuu terharuuuu. ahhh tacing pulak dah. eheh. btw thaks skali lg fie, mmg suke xperiment2 gambar ni..


hazanis : thank youu ! :)

kiera'sakura said...

Alhamdulilah. tahniah adik, akak tumpang hepy =)

moga Allah permudahkan urusan korang berdua amin.

NIA SI DRUMSTICK said...

eiii!!so sweet!!terharu giler la incik beliau bace ni nana..ehheeh
semoga kekal hingga ke anak cucu..

aku HaniAsyira said...

sgt cantik gambar tuh.. eh2, tunang ei..

Miss Zahirah said...

suka tgk gmbr2 flower tu..
buat sdri eh?
btw, tahniah sbb dh ade cincin tu.. ;)

Sheyma Moslee said...

Semoga berkekalan hingga akhir hayat...BTW,..cantek sgt bunge tue,,,,..:))

Aujinz said...

tahniah tahniah.. lima tahun lama tueeeee...

Sanji Ngatmi said...

suwit giler ! jelly ..

.kuntuman ros 5 tahun.

Assalamualaikum..


Alhamdulillah, dengan berkat kesabaran dan izin dari-Nya
Tahun demi tahun dapat kami tempuh.
Sebesar-besar badai telah kami redah
Setajam-tajam duri telah kami pijak.
dan aku percaya kami mampu berdiri bersama hingga saat ini
di tahun ke 5 ni atas izin dari-Nya.
Segalanya bermula pada 2 Disember 2007
dan kini 2 Disember 2012
5 tahun yang penuh erti
5 tahun yang penuh dengan suka duka
bukan hanya omongan kosong kata-kata cinta semata
percaya pada diri, percaya pada yang Esa
In Shaa Allah, segalanya telah diaturkan oleh-Nya
Sejauh mana kita mampu bertapak atas paksi cinta yang dibina
ingat, kita tetap berpandu pada landasan ketentuan-Nya.
Terima Kasih Tuhan,
Terima Kasih 5 Tahun.
  
 
p/s : sila amati setiap gambar kerana setiap gambar mempunyai maksud tersirat. Ecewahhh :)

Tahun  pertama, 2 Disember 2008

 Tahun  kedua, 2 Disember 2009

 
 Tahun ketiga, 2 Disember 2010

 
 Tahun  keempat, 2 Disember 2011

 
 Tahun  kelima, 2 Disember 2012

 

 

 

Terima kasih Tuhan kerana mengizinkan aku merasai detik keramat 5 tahun ini.
Yang mendatang kita tak pasti,
Yang pasti apa yang kita pijak sekarang ni.
Lalui dengan muhasabah diri,
dan ingat sebaik-baik rancangan adalah rancangan Allah jua.
dan ingat sekali lagi, bukan untuk diri ini tapi untuk semua
Sejauh mana kita mampu bertapak atas paksi cinta yang dibina
ingat, kita tetap berpandu pada landasan ketentuan-Nya. Wallahualam



Selamat Ulangtahun ke-5 utk perjalanan hidup kita wahai incik beliau :)




* gambar diambil menggunakan camera compact sahaja. 
* ros-ros merah mekar tak wangi tu adalah hasil DIY aku. ecewah
* disanping suka meracik-racik kertas buat bunga, aku juga suka photography.
* eh, dapat CPUV baru lagi laaaaa lepas 2 hari dapat CPUV. Alhamdulillah ;)
* tahniah Harimau dapat patahkan sayap Garuda !
* isnin ni intibiu. danggg !



33 comments:

sYiRa LoKMaN said...

alhamdulillah :)

aien Ayin said...

bercakap psal harimauuu...aumm aummm wan zack haikal da ade awek! haha! ehh eh lari topikk sgt ni >_<
happy anniversary to u n encik beliau! (beliau bole bce kan2?). i dont expecting more than a meaningfull bless from ALLAH for both of u.
semoga diberi petunjuk dan dipermudah.
akhir kata, keberkatan ibu bapa perlu untuk ALLAH redha dgn kita. oke? ehh tak lari topik kan? nyiahahaha dah mcm karangan ni. k bye!
*kita tgh strumming lagu cinta antara kita. duta n baizura kahar. nak dedicate xbole. so g google. hehe*

ku-cit said...

cantiknya gambar tu...igtkan guna kamera mahal hah....

Fendy said...

wow..nice

syakey said...

eh bunga ni. susah tak nak buat??

weehee. moga berkekalan insyaAllah ;)

boni kacak said...

wah.so sweet.. saya doakan agar terus berbahagia sampailah bila-bila..amin... :)

Indah Mulya said...

wah wah, da 5 thn da ye na? mesti rs cepat je kan ms berlalu..hehe..ai da dapat cincin tu kre da tunang skali ke ape ni na? hehe..kalo tol, alhamdulillah..smoga hbgan korang berpanjangan..t nk kawen kena jemput! hehe

p/s: cantek bunga!

cik nana said...


syira : Alhamdulillah :)



aien : haipp haipp pasal harimau aumm aumm takbleh cakap kat sini lah. hahaha. ahhh nak jadikan wan zack adek angkat jee ponggg ! wakaka.yess beliau akan bace..thanks for always in my side. teman kite slalu okenggg.lagu tuu mmg lagu weollsss punn. nyiahaha. ;p



ku-cit : thanksss ! taklah kamera biasa jee :)



fendy : terima kasihhh..



shakey : senang je tapi leceh cket. ekeke. thanks shakey :)



boni : aminn terima kasihhh :)


NORSHAHFEZA HAMSAN said...

syukur dan tahniah dh 5 tahun =)

suke ngn ros2 tu semua, cantikkkkkkk =)

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

walaupun buatan tangan, tapi nampak macam real flowers... cantik sangat...
and that cincin... hehe... ^^

Evagurl Izma said...

cun gambarnya :)

cepat la kahwin. nak terbang ke majlis awak nanti. haha :P

✿A I N A A✿ said...

wahhh lama sudah sis dengan si dia.. 5 tahun tu!! Alhamdulillah.... ena tumpang gembira sekali.. btw cantik sangat2 gambar sis snap tu

Chic Na said...

wahh 5 tahun dah. semoga dipermudahkan & cepat2 disatukan. cantik roses nana. cincin apekah? hihi..

cik nana said...


indah : aah dah 5 tahunnnnnnnnn. lame tapi sekejap je pongg. hikhik. cincin ehem-ehem tu. hihi. in sha allah nanti jemput indah mesti datanggg okayy bwk jeruk! ekekeke;)



shahfeza : Alhamdulillah, terima kasihhh :)



orked : hehe mekasihhhhh..cincin pun dah semekar ros dah tu. ekeke :)



eva : ohh kena cepat kawen ke ni. lambattttttttt lagiiiiiiii ui. in sha Allah ad jodoh nanti terbang johor okay ! :)



ena : Alhamdulillah, terima kasih ena..terima kasih lagi skali ^^



chicna : hihi in sha Allah cikna. ada rezeki boleh cikna dtg pontian :) hikhik. itu cincin emas. kekeke..


Jna marcello said...

semogaa kekal...Amin..

Suka tgk bunga tuu..Nak jugak!

Ezy Chiaki said...

epy anniversary..
lame 2 5taon.

Syazwan Che Deraman said...

eh?..dah tunang ea?

bila nak kahwin?

hehe.

lima tahun..cukup sangat nak kenal hati budi pasangan kan?

tahniah!

ayut said...

ayut plak excited rasa...pkai compaq rajin edit ye jd cantik.suke gambar tu... ;) alhamdulillah..ada cincin tanda di jari ;) interviewall the best k!

Pykaa Pdott said...

sweetnye . hepy anniversary ea sis , serius sweet sangat2 . hope kekal sampai akhir hayat . btw cntik pic tuh . :)

Encik H said...

yeahh..selamat pentunang baru..hahaha

cik nana said...


jna : Aminnnnnnn. Ambik lah Naaaaa. haha ;p



ezy : thanks. lamaaaaa tapi mcm kejappp..



wan : ehehe. klu boleh sok dah nak kawen. hahaha. 5 tahun dah terlebih kenal dah. hik. thanksss !



ayut : harap bersabar ye. hehe. tak mampu pakai dslr, pakai compact edit jela. hihi. eh cincin tu kat bungaaa lah. haha. btw thanks ayut !



pyka : tenkiuuu in sha Allah. pyka tu cepat2 lah ye. dah ada tanda2 tu. best2 ;)



encik H : beruntunglah pentunang baru. hahaha

shu said...

Nana, tahniah! bkn sng nk kekalkn..byk btul dugaan..wish u luck dear..cpt2 suh encik beliau ikat..hehe

aniswany said...

aaaaaa..cantiknyaaaaaaa bunga tu :)

moga bahagia till jannah :)

fifie said...

Sayanggggg happy anniversary. Dah lima tahun ? Lama gila. Hehe. Tahniah sayang. Babe awak memang kreatif lah, cantik betul style photography tu. Kreatif betul.

hazanis said...

cantiknya. :)

cik nana said...


k.shu : terima kasih kak. betullll susah sangatttt banyak sangat cabarannnn. huhu.in sha Allah ad rezeki nanti :)



anis : aaaaaaaa mekasih anis..in sha allah. Aminnnn ^^



fifie : fieeeeeeee thanks sayangggg ! wuu wuuu terharuuuu. ahhh tacing pulak dah. eheh. btw thaks skali lg fie, mmg suke xperiment2 gambar ni..


hazanis : thank youu ! :)

kiera'sakura said...

Alhamdulilah. tahniah adik, akak tumpang hepy =)

moga Allah permudahkan urusan korang berdua amin.

NIA SI DRUMSTICK said...

eiii!!so sweet!!terharu giler la incik beliau bace ni nana..ehheeh
semoga kekal hingga ke anak cucu..

aku HaniAsyira said...

sgt cantik gambar tuh.. eh2, tunang ei..

Miss Zahirah said...

suka tgk gmbr2 flower tu..
buat sdri eh?
btw, tahniah sbb dh ade cincin tu.. ;)

Sheyma Moslee said...

Semoga berkekalan hingga akhir hayat...BTW,..cantek sgt bunge tue,,,,..:))

Aujinz said...

tahniah tahniah.. lima tahun lama tueeeee...

Sanji Ngatmi said...

suwit giler ! jelly ..